Kritika divadelních inscenací

Ideální manžel

Ideální manžel - Oscar Wilde

Divadlo ABC

režie Radovan Lipus

premiéra 19.12.1998

V úterý 17.6.2008 jsem se opět vydala do Prahy a obohatila se o další divadelní zážitek. V divadle ABC jsem nebyla poprvé, takže jsem zhruba věděla, co můžu očekávat. Při koupě vstupenky jsem ale bohužel přehlédla na programu cedulku částečně zadáno. Ano v dnešní době už rauty musíme čekat i v divadle ! Nijak zvlášť by mi to ani nevadilo, ale ve většině případech sem zámířili osoby, které představení obtěžovalo, mysleli pouze nato, jak se co nejvíce najíst. Jak jinak, že, když je to zadarmo !! Po každém sebemenším setmění se ozíval bujarý potlesk v domnění, že už je konečně přestávka a jde se jíst. No fuj, to jsem opravdu ještě nezažila.

No ale věnujme se té podstatě, tedy dramatu Ideální manžel od Oscara Wilda. Zmíněná komedie byla uvedena v režii Radovana Lipuse. V hlavní roli „dokonalého manžela“ můžeme vidět Otakara Brouska ml.. Jeho výkon bych hodnotila jako celkem dobrý, ale zdá se mi, že Simona Stašová jako Paní Cheveleyová ho svým výstupem trochu zastiňuje. Celkem hřejivé výstupy podavají i ostatní herci Jaromír Meduna, Jiří Bábek, Jan Szymik, Jana Hermachová, Klára Jandová a Veronika Jeníková.

Co se týče úpravy scény, byla celkem „chudá“. Její kostra byla utvořena z jakési padákové látky, která byla prostříhána, aby udávala charakter místnosti, v níž se nacházela imitace krbu, stoleček se dvěma židličkami a pohovka. Tuto nenáročnost však dokonale kompenzovali kostými. Dámy oblékaly krásné staroanglické šaty.

Celkově tedy lze říci, že předtavení je celkem průměrné. Odcházela jsem z něho spokojená, ale na druhou stranu ne uchvácená... Příště se ujistím, že divadlo nemá „částečně zadáno“.